شکلات

طرز تهیه صبحانه با شکلات

کیک خانگی را چطور درست کنیم؟

بیش تر مردم ترجیح می‌دهند خوراکی‌های شیرین را در وعده صبحانه خود صرف کنند. اگر مایلید طرز تهیه صبحانه با شکلات را بدانید، با ما تا انتها بمانید. شکلات یکی از خوراکی‌های پرطرفدار جهان است که در صبحانه نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. افزایش انرژی، بهبود خلق و خو و طعم بی نظیر آن باعث شده تا شکلات در صبحانه مورد توجه و استقبال قرار بگیرد. انواع مختلفی از صبحانه‌ها با شکلات درست می‌شوند.

دلایل محبوبیت شکلات در صبحانه

شکلات از خوراکی‌های پرطرفدار در سطح جهان است اما باید توجه داشت که طرز تهیه صبحانه با شکلات باید متناسب با رژیم غذایی افراد باشد. مواردی که محبوبیت شکلات در صبحانه را افزایش داده عبارتند از:

  • طعم دلپذیر: شکلات دارای طعم شیرین است که بسیاری از افراد این طعم را در صبحانه خود دوست دارند.
  • افزایش انرژی: شکلات حاوی قندهایی است که به سرعت جذب می‌شوند و انرژی بدن را افزایش می‌دهند. در وعده صبحانه باید خوراکی‌های پرانرژی وجود داشته باشد تا روز خود را به بهترین شکل شروع کنید. از همین رو شکلات خوراکی مناسبی در وعده صبحانه است.
  • بهبود خلق و خو: شکلات دارای ماده فنیل اتین آمین است که دوپامین و سروتونین را در بدن بالا می‌برد و در نهایت منجربه بهبود خلق و خو می‌شود.
  • افزایش آنتی اکسیدان: شکلات‌های تیره حاوی مقدار قابل توجهی از آنتی اکسیدان هستند که به بهبود عملکرد قلب و عروق کمک می‌کند.

طرز تهیه صبحانه با شکلات

با شکلات انواع مختلفی از صبحانه‌ها را می‌توان تهیه کرد که در ادامه به تهیه محبوبت ترین صبحانه‌های شکلاتی می‌پردازیم. توجه داشته باشد که اندازه هر یک از مواد به سلیقه و تعداد نفرات بستگی دارد.

پنکیک شکلات: آرد، تخم مرغ، کره، نمک، شکر، شیر و پودر کاکائو را حدود ۳۰ دقیقه قبل از ترکیب کردن در محیط قرار داده تا در یک شرایط دمایی باشند. برای هم زدن مواد از هم‌زن برقی استفاده کنید. ابتدا تخم مرغ، پودر وانیل و شکر را به مدت ۷ دقیقه هم بزنید. سپس کره ذوب شده و شیر را اضافه کنید و دوباره هم بزنید. در ظرفی دیگر پودر کاکائو، بکینگ پودر و آرد را با هم مخلوط و سپس الک کنید. مخلوط تخم مرغ را به ظرف آرد اضافه کنید و به مدت ۲۰ ثانیه هم زده تا کاملاً یکنواخت شود.

طرز-تهیه-صبحانه-با-شکلات

برای طرز تهیه صبحانه با شکلات در این مرحله از هم زدن زیاد پرهیز کنید تا  پف بکینگ پودر از بین نرود. روی ظرف را با سلفون بپوشانید و به مدت نیم ساعت صبر کنید. پس از گذشت نیم ساعت کف تابه را کمی چرب کنید و مایه را به اندازه‌های یکسان درون تابه بریزید. پس از ایجاد حباب روی یک طرف پنکیک آن را برگردانید تا طرف دیگر نیز بپزد. در نهایت هم می‌توانید از سس شکلات یا هر چیز دیگری برای تزئین پنکیک استفاده کنید.

موسلی شکلات: موسلی انواع مختلفی دارد که سرشار از انرژی است. موسلی شکلات از آجیل، جو، شکلات و میوه‌های مختلف تشکیل شده‌است که انتخاب هر نوع از مواد به سلیقه افراد بستگی دارد. به عنوان مثال فردی فقط نارگیل را برای موسلی انتخاب می‌کند. برای موسلی ابتدا آجیل و جو را روی ورقه قرار داده و درون فر بگذارید. پس از برشته شدن با شکلات آب شده و میوه ترکیب کنید.

اسموتی شکلات: برای اسموتی شکلات باید شکلات‌های خرد شده، شکر، شیر و یخ را در خردکن ریخته و تا زمانی که مواد به صورت کامل با هم ترکیب شوند، میکس کنید. می‌توانید چیزهای دیگری مانند توت فرنگی، پودر وانیل یا عسل نیز به اسموتی اضافه کنید.

شوکوبرندز

شما هم می‌توانید برای صبحانه خود از ایده‌های خلاقانه بهره ببرید و شکلات را به صورت‌های مختلف در صبحانه خود داشته باشید. دلپذیری طعم شکلات به کیفیت آن بستگی دارد. اگر دوست دارید یک صبحانه دلپذیر و ماندگار با شکلات اختصاصی سازمان یا شرکتتان را با همکاران یا مراجه کنندگان خود تجربه کنید، سفارش‌های خود را از شوکوبرندز انجام دهید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *