شکلات, شکلات های سفارشی

خوردن شکلات تلخ در دوران بارداری

شکلات تلخ در دوران بارداری هیچ مانعی ندارد، خبر خوبتر آنکه مصرف شکلات تلخ در شرایطی که میزان اشتهای خودتان را کنترل کنید و به چند تکه شکلات خوب قناعت کنید تاثیر مثبتی را در سلامت وجودتان به دنبال خواهد داشت.

فراموش نکنید که همیشه رعایت اعتدال در خوردن اصل ضروری داشتن زندگی سالم است و این موضوع برای مادران باردار هم اهمیت بسیار زیادی دارد، ما در این مقاله به تاثیر شکلات تلخ در دوران بارداری اشاره می‌کنیم و امیدواریم برای مادران باردار عاشق شکلات تلخ جالب و موثر باشد.

شکلات تلخ در دوران بارداری : دارای قند کمتر

در دوران بارداری به مادران توصیه می‌شود جهت پیشگیری از دیابت این دوران از خوردن مواد قندی و چرب پبشگیری کنند.

این نکته برای سلامت بارداری مهم است. چرا که مصرف مواد قندی موجب بروز یا تشدید عوامل بیماری‎هایی همچون موارد زیر می‌شوند:

  • دیابت بارداری
  • افزایش وزن در دوران بارداری
  • زایمان زودرس

اما این دلیل نمی‌شود که شما از شکلات تلخ در دوران بارداری محروم شوید و لذت نبرید.

اتفاقا می توانید با رعایت حد استاندارد و مصرف شکلات تلخ با برندهای معتبر از این ماده مغذی پرخاصیت نهایت استفاده را هم ببرید.

تحقیقات نشان داده است هر چه میزان تیرگی شکلات تلخ بیشتر باشد، قند آن کمتر است. قند موجود در شکلات تلخ به حدی نیست که موجب نگرانی باشد.

شکلات تلخ: حد تعادل کافئین

یکی دیگر از نگرانی‌های زنان باردار این است که مصرف بالای کافئین موجب سقط جینن می‌شود. تحقیقات منتشر شده در مطالعات بخش تخصصصی زنان و زایمان دانشگاه‌های معتبر ۲۰۰ میلی گرم کافئین یا کمتر را در طول روز در دوران بارداری را توصیه کرده است.

پس می‌توانید از شکلات تلخ در دوران بارداری هم لذت ببرید به شرطی که مطمئن باشید که از این مقدار کمتر مصرف می‌کنید.

با خوردن یک یا دو قطعه شکلات تلخ در طول روز می‌توانید تقریبا حدود سی میلی‌گرم کافئین مصرف کنید. در واقع اگر تا قبل از این دوران عادت به خوردن قهوه زیاد داشتید، اکنون با مصرف مناسب شکلات تلخ می‌توانید این مقدار را متعادل‌تر جبران کنید.

فواید شکلات تلخ در دروان بارداری

اکنون وقت آن رسیده است که به فواید شکلات تلخ در دوران بارداری بپردازیم تا به خیال راحت آن را به برنامه رژیم غذایی خود اضافه کنید. تمامی این فواید طی مطالعات محققان در دانشگاه‌های معتبر حاصل شده است.

خطر کاهش پره اکلامپسی

پره اکلامپسی یا فشار خون بالا یکی از شایع‌ترین اتفاقات در این دوران است که برخی از زنان در دوران بارداری گمان می‌کنند با خوردن شکلات تلخ این خطر بیشتر می‌شود.

در سال ۲۰۱۰ بر روی دو هزار زن باردار به این نتیجه رسیدند که مصرف شکلات تلخ با خطر کاهش پره اکلامپسی در سه ماهه اول بارداری همراه بود.

با توجه به آنکه شما در دوران بارداری یک سری ویتامین ضروری مثل آهن، منگنز و مس را باید در رژیم غذایی خود داشته باشید، در صورتی که اشتها و میل شما برای خوردن این ویتامین‌ها کافی نباشد می‌توانید از شکلات تلخ استفاده کنید و بخش زیادی از این مواد مغذی را به بدن خود برسانید.

این مواد بر عملکرد مغز هم تاثیر می‌گذارند و خلق و خوی مادران باردار را آرام و لطیف‌تر می‌کنند.

شکلات-تلخ-در-دوران-بارداری

اگر دوست دارید که رشد کودک خود را به حد طبیعی و نرمال برسانید، به هیچ وجه از خوردن شکلات تلخ در دوران بارداری غافل نشوید.

در سال ۲۰۱۶ و در مطالعاتی که بر روی دو گروه از زنان باردار به مدت ۱۲ هفته انجام شد، مقرر شد که هر دو گروه روزانه به اندازه ۳۰ گرم شکلات مصرف کنند.

در یک گروه میزان فلانول (ماده سازنده شکلات تلخ) بالا بود و در گروه دیگر این مقدار ماده کمتر بود. در نهایت طی سونوگرافی متوجه شدند که در مادرانی که فلانول بالایی مصرف کرده بودند، جریان خون پمپاژ شده به سمت جنین افزایش یافته است.

شاید برخی از داستان‌هایی که مادربزرگ‌ها تعریف و یا توصیه کرده‌اند، در علم پزشکی هم صدق کند، چرا که عملا مصرف شکلات تلخ علاوه بر تاثیری که بر مغز زنان باردار دارد، بر نوزادان هم اثرگذار است و مادرانی که شکلات تلخ مصرف می‌کنند در شش ماهه اول نوزاد خلق و خوی شیرین‌تر و مثبت‌تری تجربه خواهند کرد.

خوردن شکلات تلخ در دوران بارداری : تاثیر در سه ماهه سوم

در این سه ماهه سوم محققان توصیه می‌کنند مصرف انواع شکلات را به حداقل برسانند، البته قرار نیست آن را قطع کنید اما از سه ماه قبلی کمتر شود. مطالعات فعلی نشان داده که خوردن بیش از اندازه بر مجرای شریانی نوزاد اثر منفی می‌گذارد، هر چند که این تحقیقات نیازمند مطالعات بیشتری است.

خوردن شکلات تلخ در دوران بارداری

خوردن شکلات تلخ در دوران بارداری اگر در حد اعتدال باشد و البته شکلات از مواد اولیه مناسب و مغذی تهیه شده باشد، هیچگونه ایرادی ندارد. و اگر بتوانید برای مادران جوانی که منتظر مسافر کوچکشان هستند این شکلات ها را به صورت اختصاصی سفارش دهید لذت خوردن شکلات را دو چندان خواهید کرد. ما در شوکوبرندز با در نظر گرفتن بهترین استانداردهای تولید هدایای اختصاصی، می‌توانیم امکان ارسال شکلات تلخ آن هم با چاپ واژه ها یا تصاویر مورد علاقه شما یا مادرباردار موردنظرتان را فراهم کنیم.

هرچند ارسال و دریافت چنین بسته‌ی شگفت انگیزی می‌تواند عشق و هیجان زیادی ایجاد کند، اما برای پیشگیری از فشارخون در بارداری، دیابت بارداری و حتی افزایش وزن شما شرط اعتدال در مصرف را فراموش نکنید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *