خرید و سفارش, شکلات

شناسایی شکلات فاسد

شکلات سفت شده را چگونه آب کنیم

چگونه تشخیص دهیم که شکلات فاسد است؟ شکلات یکی از خوراکی‌های محبوب جهان است که عموم مردم تصور می‌کنند فاسد نمی‌شود اما واقعیت بر خلاف این است. طعم، بو و رنگ شکلات نمایانگر کیفیت آن بوده و از همین روش می‌توان متوجه فاسدی شکلات شد. شکلات‌ها معمولاً زود به تغییرات محیط واکنش نشان می‌دهند و ظاهرشان عوض می‌شود. لزوماً تغییر ظاهر بیانگر فاسدی نیست و باید شاخصه‌های دیگری را بررسی نمود. آیا می‌توان از فاسد شدن شکلات جلوگیری کرد؟ بله با نگهداری صحیح می‌توان از فاسد شدن شکلات جلوگیری کرد. اگر مایلید تا بیش‌تر در مورد شکلات‌های فاسد اطلاعات کسب کنید، با ما همراه شوید.

خرید بهترین هدایای تبلیغاتی خاص و ارزان

شناسایی شکلات فاسد

آیا سفیدک‌های روی شکلات خبر از فاسدی می‌دهند؟ fat bloom یا سفیدک زدن شکلات پدیده‌ای است که در هنگام تغییر حالت کریستال‌های چربی کره کاکائو به وجود می‌آید. شکلات زمانی سفیدک می‌زند که در دمای نامناسب یا شرایط غیر معمول نگهداری شود. این فرآیند ممکن است در کارخانه، فروشگاه یا خانه رخ دهد. البته سفید شدن سطح شکلات باعث فاسدی نمی‌شود و فقط در ظاهر آن تغییر ایجاد می‌کند.

روی شکلات‌های بسته بندی تاریخ تولید و انقضاء نوشته شده‌است اما تشخیص سالم یا فاسد بودن در شکلات‌های فله‌ای سخت است. از آنجایی که بیش‌تر شکلات‌های فله‌ای بر پایه روغن پالم هستند، این تشخیص سخت‌تر هم می‌شود. در واقع روغن پالم به جای کره کاکائو استفاده می‌شود تا شکلات‌های فله‌ای دچار تغییر ظاهر نشوند. توصیه می‌شود تا جایی که ممکن است از خرید شکلات فله‌ای پرهیز کنید.

شکلات‌ فاسد مزه تلخ و تندی دارد. همچنین زمانی که شکلات در کنار مواد تند قرار بگیرد یا در معرض نور خورشید و آب باشد، تغییر طعم می‌دهد. با به پایان رسیدن تاریخ مصرف شکلات، چربی‌ها شروع به اکسایش می‌کنند. این فرآیند ابتدا روی طعم و رنگ و سپس روی بوی شکلات تاثیر می‌گذارد. هر چند اکسایش چربی باعث مسمومیت در افراد نمی‌شود اما برای بدن مضر است.

چگونه از فاسد شدن شکلات جلوگیری کنیم؟

علاوه بر کیفیت، نگهداری صحیح از شکلات باعث می‌شود تا طعم، ظاهر و بوی آن حفظ شود. راهکارهای زیر جهت نگهداری از شکلات بیان می‌شوند:

شناسایی-شکلات-فاسد

  • شکلات باید در دمای ۱۵ تا ۱۸ درجه سانتی گراد نگهداری شود. از آنجایی که یخچال و فریزر دمای پایین‌تری دارند، برای شکلات مناسب نیستند. یکی از علت‌های سفید شدن شکلات دمای بسیار بالا یا پایین است. می‌توان شکلات را درون ظرفی قرار داد و داخل یخچال گذاشت تا به این صورت هوای سرد به صورت مستقیم وارد شکلات نشود.
  • شکلات باید در شرایط محیطی مناسب و به دور از رطوبت، نور آفتاب و جریان هوا نگهداری شود. این عوامل باعث آسیب به بافت شکلات می‌شوند.
  • به طور کلی ماندگاری مفید شکلات‌ها ۱ الی ۲ سال است. البته نوع شکلات در مدت ماندگاری موثر است. سعی کنید تا قبل از این مدت شکلات را میل کنید تا طعم و کیفیت آن افت نکند.
  • شکلات را از سایر مواد غذایی جدا کنید. این مورد معمولاً باعث تغییر بو و مزه شکلات می‌شود. به خصوص اگر ماده غذایی تند باشد. می‌توانید شکلات‌ها را در یک ظرف در بسته یا به دور از سایر مواد غذایی نگهداری کنید.

خدمات شوکوبرندز

در این مقاله به شناسایی شکلات فاسد پرداختیم‌‌. علاوه بر تاریخ انقضاء، روش‌های نگهداری از شکلات تاثیر زیادی بر کیفیت و مدت ماندگاری دارد اما برند شکلات یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار به شمار می‌رود. شوکوبرندز شکلات‌های خود را در محیطی مناسب با بهترین مواد اولیه تولید می‌کند. همچنین شوکوبرندز در بسته بندی شکلات بسیار با ظرافت عمل می‌کند تا علاوه بر زیبایی ظاهر کیفیت محصول نیز حفظ شود. شما هم می‌توانید برای سفارش محصول خود به سایت شوکوبرندز مراجعه کنید و هر نوع شکلاتی را در هر تعداد و بسته بندی انتخاب کنید. سایت شوکوبرندز این امکان را به شما می‌دهد تا سفارش‌های انجام شده را مشاهده کنید و در مورد انتخاب شکلات از مشاورین کمک بگیرید.

سخن آخر

شکلات فاسد کم رنگ‌تر از حالت عادی است و بو و مزه آن تغییر پیدا می‌کند. سفیدی روی سطح شکلات به معنای فاسد شدن نیست و فقط به دلیل دمای نامناسب در روند تولید و یا نگهداری ایجاد می‌شود. خرید از برندهای معتبر و نگهداری در محیطی مناسب، دو راهکار برای پیشگیری از فاسد شدن شکلات هستند. شوکوبرندز یکی از برندهای معروف شکلات است که بهترین‌ها را برای مشتریان خود به ارمغان می‌آورد.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *