شکلات

پزشکان معروف دنیا در مورد شکلات چه نظری دارند؟

سخنان پزشکان در مورد شکلات

شکلات را می‌توان جزو خوشمزه‌ترین و صد البته مفید‌ترین خوراکی‌های دنیا دانست. پیش از این در یک مقاله مفصل در مورد فواید شکلات برای سلامتی بحث و گفت‌وگو کرده بودیم. حال می‌خواهیم در این مطلب به مناسب نزدیک شدن به روز پزشک، سخنان پزشکان در مورد شکلات را تقدیم شما دوستان ‌کنیم تا بیش از پیش از مفید بودن این خوشمزه‌ی دوست داشتنی مطمئن شوید؛ البته تا حد مصرف استاندارد…!

شکلات، خوراکی مفید و خوشمزه

شکلات خوراکی مفید و خوشمزه

شکلات پیشینه‌ای نزدیک به ۲۰۰۰ سال دارد و تاریخچه آن از مسوآمریکا شروع شده است. امروزه این خوراکی خوشمزه به یکی از پرمصرف‌ترین خوراکی‌های دنیا تبدیل شده است به صورتی که تخمین زده می‌شود در اروپا هر شخص به صورت میانگین سالانه ۹ کیلو شکلات مصرف می‌کند این یعنی میلیاردها دلار در این قاره صرف خرید آن می‌شود. دلیل این مصرف بالا فقط خوشمزه بودن آن نیست بلکه دلایل دیگری مانند مفید بودن برای سلامتی نیز در آن دخیل است. بسیاری از پزشکان برای بیماری‌های مختلف خوردن شکلات را توصیه می‌کنند.

از گذشته‌های دور تحقیقات زیادی برای دانستن فواید شکلات شده است و پزشکان مختلف نظرات و سخنان متفاوتی را در مورد شکلات بیان کرده‌اند. در ادامه چند نمونه از جدیدترین سخنان پزشکان در مورد شکلات را خواهید خواند. این جملات از مقالات مختلف خارجی که پزشکان نگارش کرده‌اند برای شما گلچین شده‌اند. همراه ما باشید.

سخنان پزشکان در مورد شکلات

سخنان پزشکان در مورد شکلات

همه سخنان پزشکان در مورد شکلات را نمی‌توان در یک مطلب گنجاند به همین دلیل هم گلچینی از سخنان معروف‌ترین پزشکان را برای شما آماده کرده‌ایم.

سخنان دکتر آز در مورد شکلات:

سخنان دکتر آز در مورد شکلات

 

دکتر آز یا همان Dr. Oz یکی شناخته شد‌ه‌ترین دکترهای بین‌المللی در ایران می‌باشد که این شهرت به واسطه برنامه‌های تلویریونی ایشان می‌باشد. با هم چند جمله کوتاه از وی را در مورد شکلات می‌خوانیم.

Choose dark chocolate that is at least 70 percent cacao to get enough flavonoids to make a difference
شکلاتی را انتخاب کنید که حداقل حاوی ۷۰% کاکائو باشد تا بتوانید فلاونوئیدها را به اندازه کافی دریافت کنید.

♦♦

Limit yourself to about an ounce of chocolate a day in the afternoon or as a mini-dessert after dinner.
خودتان را به یک اونس شکلات بعد از شام و یا یک دسر شکلاتی کوچک بعد از ظهر محدود کنید

♦♦ سخنان پزشکان در مورد شکلات ♦♦

Mix a mug of real cocoa with skim milk. (No need to add sugar, which will turn this tasty health drink into a high-calorie treat.)
یک لیوان بزرگ کاکائو را با شیر مخلوط کنید(نیازی نیست به آن شکر اضافه کرده و این داروی سلامت خوشمزه را به یک نوشیدنی با کالری بالا تبدیل کنید)

♦♦

Enjoy yourself! A little bit of chocolate every day for better heart health, skin and less stress is a win-win-win-win
هر روز خودتان را به تکه‌ای شکلات مهمان کنید برای داشتن قلبی سالم‌تر، پوستی بهتر و استرس کمتر

محققان Matt Lauer اینگونه در مورد شکلات نوشته‌اند:

Matt Lauer Researchers have discovered that chocolate produces some of the same reactions in the brain as marijuana. The researchers also discovered other similarities between the two
محققان مت لورن کشف کرده‌اند که شکلات برخی از واکنش های مشابه ماری جوانا در مغز را تولید می کند.
محققان همچنین شباهت های دیگر بین این دو را کشف کردند

سخنان دکتر Will Clower در مورد شکلات:

سخنان دکتر Will Clower در مورد شکلات

Will Clower دکترای نوروفیزیولوژی دارد و در حوزه آموزش رفتار تغذیه‌ای سالم کار می‌کند. با هم برخی از سخنان این پزشک را در مورد شکلات می‌خوانیم.

The consumption of cocoa encourages blood vessels to branch into cardiac and skeletal muscle tissue, which brings an influx of oxygen and nutrients. This increases the metabolism because it creates more (and more effective) mitochondria in the muscles, producing extra energy for you.
مصرف کاکائو عروق خونی را تحریک می‌کند تا بافت عضلات قلب و اسکلت اکسیژن و مواد مغزی بیشتری را جذب کنند. این باعث افزایش متابولیسم می‌شود، زیرا میتوکندری های بیشتری (و موثرتر) در عضلات ایجاد کرده و برای شما انرژی بیشتری تولید می‌کند.

♦♦ سخنان پزشکان در مورد شکلات ♦♦

So cocoa increases blood supply to your heart, increases good cholesterol and lowers bad cholesterol.
کاکائو گردش خون را در قلب شما افزایش داده و کلسترول خوب را افزایش و کلسترول بد را کاهش می‌دهد.

دکتر Robert H. Shmerling در مورد شکلات اینگونه می‌نویسد:

سخنان دکتر Robert H. Shmerling در مورد شکلات

flavanols (found in dark chocolate and cocoa) may benefit human brain function.
فلاونول‌ها (موجود در شکلات تیره و کاکائو) به بهبود عملکرد مغز انسان کمک می‌کنند.

 

سخنان پزشکان در مورد شکلات را مطالعه کردید. خوراکی با این همه خاصیت باید در برنامه غذایی ما جا داشته باشد. اگر شخصی برای شما عزیز است و او را از صمیم قلب دوست دارید می‌توانید از شکلات برای هدیه دادن به وی استفاده کنید. چرا که با هدیه دادن شکلات، در واقع سلامتی را به او هدیه داده‌اید.

شوکوبرند در این کار به شما کمک خواهد کرد. شوکوبرند این امکان را برای شما فرآهم می‌کند که شکلات مخصوص خودتان را با طرح دلخواه سفارش دهید. با استفاده از این امکان شما می‌توانید هدیه‌ای خاص و متفاوت و همچنین بسیار خوشمزه و مفید را به کسی که می‌خواهید هدیه دهید.

نمونه‌ای از طرح‌های شکلات شوکوبرند را برای روز پزشک مشاهده خواهید کرد.

شکلات سفارشی برای روز پزشک

👈 سفارش شکلات اختصاصی برای روز پزشک

 

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *