شکلات, مناسبت ها

روز جهانی چای را با شکلات جشن بگیرید

باور بکنید یا نه در ابتدای تاریخ کشف چای، این گیاه تنها توسط افراد پولدار و تاجران مصرف می‌شد و سپس در بین مردم شناخته و محبوب شد تا امروزه روز جهانی چای را جشن بگیریم و این نوشیدنی خوشمزه را با گستردگی بسیار بنوشیم. آیا شما هم طرفدار چای و دمنوش هستید؟ پس با شوکوبرندز همراه باشید چرا که در این مقاله قصد دارد تا به سرگذشت این گیاه نگاهی بیندازد و روند کشف و محبوب شدندش را بررسی کند.

شرق آسیا و عطر چای

شاید جالب باشد بدانید که بسیاری معتقدند که چای از چین به دیگر نقاط جهان رفته است اما درواقع از گذشته‌ی این گیاه اطلاعات دقیقی در دست نیست اما با بررسی تمامی شواهد می‌توان نتیجه گرفت که چین یکی از قدیمی‌ترین کشورهای مصرف کننده‌ی چای در جهان بوده است. بوته‌ی چای ابتدا در این کشور و در حدود ۵ هزار سال پیش کشف شد. به طور کلی مصرف دمنوش و استفاده از گیاهان مختلف در این کشور نه تنها جنبه‌ی خوراکی داشته بلکه از آنها برای درمان و حتی رنگ‌آمیزی نیز استفاده می‌شده است. به طوری که بسیاری از پادشاهان گیاه‌شناسان را استخدام کرده و یا حتی خود گیاه‌شناسی را به عنوان یک علم بسیار ارزشمند فرا می‌گرفتند.

از این رو وقتی از گیاهان عطری و انواع دمنوش‌ها حرفی به میان می‌آید آسیای شرقی حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد. به طوری که اگر بخواهیم براساس شواهد و اکتشافات درباره‌ی این موضوع صحبت کنیم باید این نکته را دانست که در مزارهای کشف شده از خاندان هان، Han، وسایل نوشیدن چای پیدا شده است که به سالهای ۲۲۰ تا ۲۰۶ پیش از میلاد بازمی‌گردند.

چای و روز جهانی‌اش

اما چگونه امروزه، روز جهانی چای را جشن می‌گیریم؟ برای رسیدن به جواب این سوال بهتر است بدانیم که چای برای همیشه در چین و آسیای شرقی نماند و با تاجران و مسافران ایرانی، ژاپنی، هندی، اروپایی و… به دیگر نقاط جهان رسید. اما از نظر زمانی اروپا از تمامی کشورهایی که با چای آشنا شدند عقب‌تر است. درواقع از اولین مصرف کنندگان چای تاجران پرتغالی بودند. اما رواج و تجارت عمده‌ی آن را به بازرگانان هلندی نسبت می‌دهند.

کم کم با شناخته شدن این گیاه و خواص آن دیگر بسیاری از مردم در دنیا از مصرف کنندگان آن بودند و همچنین محبوبیت بسیاری در بین کشورها داشت. به گونه‌ای که کشورها برای کاشت و شروع تجارت آن به رقابت پرداختند. به مرور این تجارت و به طور کلی چایکاری به یک شغل بسیار مهم تبدیل شد تا جایی که در سال ۲۰۰۵ دولت هند روزی را برای جشن گرفتن تولید و مصرف این گیاه اعلام کرد. ۱۵ دسامبر روزی است که مردم هند و دیگر کشورها چای را گرامی می‌دارند.

اما نامگذاری این روز به عنوان روز جهانی چای برای جلب توجه دنیا و به خصوص دولت‌ها به سمت اهمیت چای و تجارت آن و همچنین زحمتی است که چایکاران برای پرورش این گیاه می‌کشند.

روز-جهانی-چای

همراه چای شکلات بخورید

شما دوست دارید همراه چایتان چه چیزی بخورید؟ شاید جالب باشد بدانید که بسیاری از مردم در سراسر دنیا دوست ندارند چایشان را خالی بنوشند و حتما باید یک خوراکی دیگری مثل انواع شیرین‌کننده‌ها، شیرینی و یا شکلات در کنار آن بخورند. در بین تمامی خوراکی‌هایی که به همراه چای و دمنوش مصرف می‌شود، شکلات طرفداران بیشتری دارد. این خوراکی خوشمزه می‌تواند به همراه یک فنجان چای عصرانه‌ی بسیار خوبی باشد.

برای این منظور و ایجاد یک تجربه‌ی خوب کنار نوشیدن چای، شما می‌توانید با تهیه شکلات‌های با کیفیت از شوکوبرندز و با سطح و بسته‌بندی اختصاصی بهترین عصرانه را به خود و یا دیگران هدیه دهید و در روز جهانی چای جشن بگیرید.

دمنوش دلخواه در بسته‌بندی اختصاصی

امروزه ما چای و دیگر گیاهان را دم می‌کنیم و برای صبحانه، شب‌ها به عنوان آرامبخش و در مهمانی‌ها برای پذیرایی آنها را می‌نوشیم. اینگونه چای و دمنوش‌های مختلف به بخشی از زندگی ما تبدیل شده‌اند که در بسیاری از موقعیت‌ها حضور دارند. حال سوال این است که آیا مهم است چای و دمنوش خود را از کجا تهیه کنیم؟

در جواب سوال بالا باید گفت که بله! اینکه چای و دمنوش خود را از کجا تهیه می‌کنید اهمیت دارد. اینکه چه برندی و با چه کیفیتی آنها را به شما عرضه می‌کند نه تنها مهم است بلکه می‌تواند خاطره‌ی خوبی از عطر و طعم را برای موقعیت‌های مختلف شما رقم بزند. از این رو شوکوبرندز با ارائه محصولات با کیفیت در کنار شماست تا برایتان خاطرات خوبی را در تمامی روزهای سال بسازد.

شوکوبرندز مجموعه‌ای است که سفارشات دمنوش شما را در طعم‌ها و بسته‌بندی دلخواهتان ثبت کرده، آماده و ارسال می‌کند. شما می‌توانید با مراجعه به وبسایت این مجموعه دمنوش خود را با طعمی که می‌خواهید انتخاب کرده و همچنین آن را در بسته‌بندی اختصاصی با لوگو و یا اسم شخص و یا شرکتی که مد نظر دارید سفارش داده و آن را دریافت کنید. از آنجایی که این گیاهان نقش بسیار مهمی در زندگی روزمره‌ی ما دارند شوکوبرندز سعی کرده است تا با ارائه بهترین کیفیت و خدمات، نوشیدن چای را در روز جهانی چای برایتان به یاد ماندنی کند.

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *