مناسبت ها

تفاوت سال نو میلادی و کریسمس

سال نو میلادی و کریسمس

سال نو میلادی و کریسمس به عنوان مهم‌ترین جشن‌ها در جهان محسوب می‌شوند. این دو مراسم برای مسیحیان جهان و کشورهایی که دارای تقویم میلادی هستند، بسیار با اهمیت است. در طی سالیان دراز، برگزار شدن این جشن‌ها حاشیه‌هایی نیز داشته‌است. اما امروزه این جشن‌ها باشکوه هرچه زیادتر، چراغانی و پایکوبی بیشتری در نقاط مختلف جهان توسط مردم برگزار می‌شود. این دو جشن با یک دیگر تفاوت‌هایی دارند که در ادامه مطلب به آن‌ها می‌پردازیم، با ما تا انتها همراه باشید.

تفاوت سال نو میلادی و کریسمس

کریسمس به عنوان جشنواره‌ای شناخته می‌شود که در ۲۴ دسامبر به مناسبت گرامیداشت تولد عیسی مسیح، آن را جشن می‌گیرند. اگرچه این ادعا توسط دانشمندان وجود دارد که قاب زمانی تولد وی ممکن است در ۲۵ دسامبر نباشد.

جشن‌هایی که در اواسط دسامبر هستند، به قبل از تولد عیسی مسیح باز می‌گردند. به طور تقریبی در این هنگام، زمانی توسط مردم اسکاندیناوی جشن گرفته می‌شد که نام آن یول یا همان دوره زمستان بود و مردم به جشن و شادی مشغول می‌شدند. برای این مراسم پدران و پسران به منظور جمع کردن تعداد زیادی تنه درخت به جنگل می‌رفتند. سپس این چوب‌ها توسط آن‌ها سوزانده می‌شدند تا زمانی که کاملا این درخت‌ها نابود شوند. مدت زمان لازم برای این کار معمولا بین ۱۰-۱۲ روز بود. کریسمس در ارتباط با یک پیرمرد مهربان و چاق به نام بابانوئل است که هدایایی توسط او برای کودکان خوب در سراسر جهان، به ارمغان آورده می‌شود.

سال نو روزی شناخته می‌شود که پایان سال و آغاز سال جدید، جشن گرفته می‌شود. تاریخی که در آن مردم سال جدید را جشن می‌گیرند، در هر فرهنگ و مذهبی با یک دیگر فرق دارد. این به دلیل وجود تقویم های خاص برای هر فرهنگ و مذهبی است. به عنوان مثال، سال نو را چینی‌ها در مارس جشن می‌گیرند؛ در حالی که سال نو توسط هندوها در اکتبر و غیره جشن گرفته می‌شود. مردم که امروزه سال نو را در اول ژانویه با استقبال گسترده برگزار می‌کنند، بر طبق تقویم گرگوریایی است و استفاده آن به طور گسترده‌ای می‌باشد. اساس این مورد تقویم رومی قدیمی و تقویم ژولیان است.

از دیگر تفاوت‌های کریسمس و سال نو میلادی این است که کریسمس را با یک مهمانی جشن می‌گیرند و با هدیه دادن اعضای خانواده به یکدیگر همراه است، در صورتی که سال نو بیشتر با نوشیدنی، آتش بازی و شمارش زمان تا سال نو جشن گرفته می‌شود.

تفاوت سال نو میلادی و کریسمس

آداب و رسوم سال نو میلادی و کریسمس

در کشورهای مختلف در کنار مراسم‌های کلی، آداب و رسوم متفاوتی برای جشن کریسمس و سال نو برپا می‌کنند که بعضی از آن‌ها جالب و جذاب هستند و در هر یک از آن‌ها کارهای خاصی انجام می‌شود. از جمله این رسومات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • بز یوله، سوئد
  • کرامپوس، اتریش
  • فستیوال نور کریسمس، پورتلند آمریکا
  • نامه نوشتن به بابا نوئل، کانادا
  • درخت تار عنکبوت کریسمس، اوکراین
  • پرت کردن کفش توسط دختران مجرد، جمهوری چک
  • ارواح شیطانی، یونان
  • فستیوال فانوس های بزگ، فیلیپین

 خدمات شوکوبرندز

امروزه که صنعت شکلات‌ سازی گسترش یافته، شرکت‌های بسیاری با برندهای مختلف در زمینه تهیه انواع شکلات فعالیت می‌کنند. پس قبل از این که محصول خود را سفارش دهید، به کیفیت محصول خریداری شده نیز توجه داشته باشید. البته شما این قابلیت را دارید که در طرح‌ها و بسته‌ بندی مختلف به صورت اختصاصی این شکلات‌ها را سفارش داده و برای هدیه دادن به دوستان خود استفاده کنید. حتی اکثر افراد از شکلات‌های اختصاصی با طرح‌های ویژه در دورهمی‌ها، جلسات سازمانی و همایش‌ها برای پذیرایی از مهمانان خود استفاده می‌کنند.

در این بین شوکوبرندز به عنوان یک گزینه مناسب برای این است که شکلات کادویی با قیمت مناسب تهیه کنید. در وب سایت این مجموعه تنوع محصولات، کیفیت و شکل مخصوص شکلات‌ها قابل مشاهده است. این شرکت خدماتی چون ارائه شکلات‌های طرح‌های عروسکی و کارتونی گرفته تا درج برند یا آرم و لوگوی شرکت یا سازمان برای انواع و اقسام شکلات را انجام می‌دهد. اگر می‌خواهید به مهمانان یا کارکنان خود باکس‌های شکلاتی با قیمت مناسب هدیه دهید شوکوبرندز در این زمینه به شما کمک خواهد کرد. با نزدیک شدن شب یلدا از دیگر محصولات این برند ارائه باکس‌های لوکس و شیک و تزئین شده از ترکیبات خوراکی‌های شب یلدا شامل آجیل، دمنوش، چای و … می‌باشد که متناسب با سلیقه مشتریان قابل تغییر است. حتی برای سال نو میلادی و کریسمس می‌توانید از این باکس‌های متنوع و لوکس تهیه کنید.

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *