بازاریابی و تبلیغات

برندسازی شخصی چیست؟

برندسازی-شخصی

شاید اصطلاح برندسازی شخصی به گوشتان خورده باشد، اما این عبارت دقیقا به چه معناست؟ برند شخصی شما نشان می‌دهد که چگونه در دنیای بیرونی ظاهر شوید. همین باعث شده که برندهای قوی ترجیح دهند شناخته شدن آن‌ها با افرادی با متانت و جالب باشد. برندها انواع مختلفی دارند و برای هر کدام اقدامات لازمه باید انجام شود.

پرسونال برندینگ نحوه تبلیغ خودتان و تجارتتان را بیان می‌کند. در واقع ترکیبی منحصر به فرد از تجربه، مهارت‌ها و شخصیت که نحوه دیده شدن شما توسط جهان را نشان می‌دهد. این داستان کاری، نحوه رفتار، کلمات گفته شده و نگرش‌های شما را بازگو می‌کند.
شما به این دلیل از برند شخصی خود استفاده می‌کنید که خودتان را از دیگران متمایز کنید. در واقع با این کار مارک شخصی خود را با کسب و کار خود پیوند می‌دهید و اعتقاد دارید که هیچ مارک تجاری شرکتی مانند شما موفق نخواهد شد.

گام‌های اساسی در برندسازی شخصی

گام اول: تعیین و الویت بندی ارزش‌ها و علاقه‌ مندی‌ها

ارزش‌ها شامل مواردی است که شما اعتقاد دارید در نحوه زندگی و کار شما اهمیت دارند. آن‌ها هسته اصلی شخصیت شما هستند و برای تعیین اولویت‌های شما به کار می‌روند. موارد مرتبط با ارزش‌ها شامل دوستان، خانواده، صداقت، اجتماع و غیره می‌شوند. زمانی که تصمیمات دشواری برای شما پیش می‌آید، معمولاً عمیق‌ترین ارزش‌های خود را الویت قرار می‌دهید. ارزش‌ها برای تجارت از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند، این موضوع هنگام جستجوی کار اهمیت پیدا می‌کند. اگر دقت کنید هنگام ورود به یک شرکت در صورت تطابق ارزش‌های شما با ارزش یک شرکت، احتمال استخدام شما زیاد خواهد بود. اگر ارزش‌های خود را اولویت بندی کنید باعث کمک کردن به تعیین دیدگاه برند شخصی شما می‌شود.

گام دوم: مشخص کردن ویژگی‌های کلیدی

در برندسازی شخصی شما باید مواردی که باعث متمایز شدن شما از دیگران می‌شود را شناسایی کنید. این عناصر به عنوان ویژگی‌های منحصر به فرد شما محسوب می‌شوند و باعث کمک کردن به شکل گیری هویت شخصی شما می‌شود.
ارزیابی هر یک از این ویژگی‌ها در مقیاسی اتفاق می‌افتد. جایی که در آن مقیاس قرار می‌گیرید باعث مشخص شدن شخصیت منحصر به فرد شما می‌شود. برای این که ویژگی‌های شما مشخص شود، از آزمون و سنجش استفاده کنید. این آزمون باید به شما بینشی در مورد میزان رضایت، برون گرا، ذهنیت باز و غیره بدهد و به شما در پرورش نام تجاری شخصی‌تان کمک کند. البته لازم نیست که این صفات دائمی باشند. اگر نتایج خود را دوست ندارید، می‌توانید قدم‌هایی را بردارید تا بتوانید در امتداد مقیاس به یک جهت حرکت کنید.

پرسونال-برندینگ

گام سوم: توسعه تصویر شخصی خود

وقتی ارزش‌ها، علاقه و ویژگی‌های شخصیتی خود را شناسایی کردید، می‌بایست آن‌ها را نمایش دهید. به عنوان مثال از عکس‌های حرفه‌ای در صفحه لینکدین پروفایل شرکت خود استفاده کنید یا محتوای خوب تولید کنید که باعث کسب اعتبار می‌شود.

گام چهارم: تقویت حضور آنلاین

اگر شما در توییتر، پادکست‌ها، بلاگ‌ها در فیس بوک و اینستاگرام، حضور آنلاین داشته باشید، صدای شما برای ایجاد یک برند شخصی، در آنجا به گوش کاربران می‌رسد و متوجه حضورتان می‌شوند.

گام پنجم: شروع کردن به وبلاگ نویسی

از نظر بسیاری از بازاریابان، وبلاگ نویسی بهترین راه برای ایجاد یک کسب و کار است. همچنین این روش تاثیر ویژه‌ای در ایجاد یک برند تجاری شخصی خواهد داشت. زمانی که دارای فالوئر خوبی هستید، دارید یک راه برای ایجاد نام تجاری ماندگار شخصی را طی می‌کنید.

مزایای برندسازی شخصی

  • بهتر دیده شدن
  • کسب اعتبار و قدرت
  • ایجاد یک شبکه غیرفعال با کم ترین تلاش
  • کسب ارزش‌ در میان بازدیدکنندگان
  • ایجاد کانال کوچک برای جذب و وفادار ساختن مشتری

خدمات شوکوبرندز

شوکوبرندز انواع بسته بندی شکلات و باکس‌های پذیرایی را ارائه می‌دهد و شما این قابلیت را دارید که شکلات در طرح و تعداد دلخواه برای مراسم‌هایتان مانند تولد، عروسی و جشن‌های مختلف سفارش دهید. این باکس‌های پذایرایی متناسب با رویدادهایی که وجود دارند، ارائه می‌شوند مثلا باکس‌هایی که برای شب یلدا می‌باشند شامل آجیل، پشمک، چای، دمنوش و شکلات هستند. همچنین اگر سازمان و شرکت‌های دولتی یا خصوصی هستید می‌توانید با این باکس‌های پذیرایی خاطره خوبی در ذهن مهمانان و مشتریان خود باقی بگذارید. اگر شما بخواهید هر نوشته‌ای یا طرحی را روی باکس‌ها و بسته‌های پذیرایی خود ثبت کنید با کمک شوکوبرندز به راحتی می‌توانید این کار را انجام دهید. سایت شوکوبرندز نیز شما را از دغدغه مسیر و زمان راحت می‌کند و شما می‌توانید سفارش‌های خود را به صورت آنلاین انجام دهید.

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *