شکلات

محبوب‌ترین دسرهای شکلاتی دنیا

انواع دسرهای شکلاتی

دسر در رسوم آشپزی کشورهای مختلف جهان به عنوان یک وعده در پایان یک وعده غذایی محسوب و سرو می‌شود. دسرها معمولاً طعم شیرینی دارند و مصرف آن‌ها لحظات شیرین و یک حس خوشایند را در مهمانی‌ها و بعد از غذا برای‌تان هدیه می‌دهد. دسرها در انواع مختلفی از جمله: کیک، بستنی، میوه، ژله، شیرینی، پای و انواع دسرهای شکلاتی پخت و سرو می‌شوند.

انواع دسر های شکلاتی

انواع دسرهای شکلاتی

حرف از دسرهای شکلاتی به میان آمد. شکلات‌ها به دلیل طعم دلپذیر و فواید بسیاری که دارند به عنوان پایه اصلی برخی دسرها استفاده می‌شود. اگر شما نیز عاشق شکلات هستید، چنگال خود را برای لذت بردن از طعم دسرهای شکلاتی آماده کنید چرا که هیچ راهی برای تمام کردن وعده غذایی، بهتر از دسر های شکلاتی لذیذ وجود ندارد.

شکلات کادویی ارزان

نا گفته نماند دسرها یا همان خوراکی‌های خوش‌عطر و طعمی که در پایان وعده غذایی مصرف می‌شوند در باور خیلی‌ها بعد از خوردن غذاهای چرب، مضرات آن را کاهش می‌دهد و مصرف دسرها صرفا به دلیل طعم لذت بخش و ذائقه انسان‌ها در وعده غذایی جای داده شده‌اند. اما دسرهای شکلاتی به دلیل داشتن شکلات فوایدی برای سلامتی دارند که قبلاً در مورد کاربردهای درمانی شکلات صحبت کرده‌ایم. در این مقاله، انواع دسرهای شکلاتی پرطرفدار و محبوب را معرفی می‌کنیم.

تیرامیسو شکلاتی

تیرامیسو شکلاتی

تیرامیسو شکلاتی یا Tiramisu، یکی از دسرهای محبوب ایتالیایی که برای درست کردن آن از بیسکوییت و شکلات استفاده می‌شود. واژه ایتالیایی تیرامیسو به معنای “منو بالا بکش” یا به عبارتی “سرحالم کن” می‌باشد. در این دسر معمولا بیسکوئیت ساوویاردی را به شکلات یا قهوه آغشته می‌کنند و سپس به صورت لایه‌لایه در میان خامه شکلاتی چیده می‌شود.

تارت شکلاتی

تارت شکلاتی

تارت یا Tart نوعی شیرینی و دسر فرانسوی است که متشکل از یک خمیر نازک است. تارت‌ها انواع مختلفی دارند، یکی از محبوب‌ترین آن‌ها، تارت شکلاتی است. خمیر تارت شکلاتی متشکل از آرد، کره، شکر، نمک، آب و شکلات‌های تلخ و شیرین است. پس از پخت تارت شکلاتی، روی آن را با مواد مختلفی مانند کرم کاستارد، میوه‌جات یا شکلات پر می‌کنند.

پاناکوتا شکلاتی

پاناکوتا شکلاتی

پاناکوتا یا Panna Cotta یک دسر ایتالیایی از زیرمجموعه پودینگ‌ها است. معنی پاناکوتا یعنی خامه پخته و خامه اصلی‌ترین مواد تشکیل دهنده این دسر است. این دسر در انواع و طعم‌های مختلفی پخته می‌شود. پاناکوتا شکلاتی یکی از محبو‌ترین نوع‌های پاناکوتا است. در این دسر، خامه و ژلاتین به همراه مقدار قابل توجهی شکلات شیرین پخته می‌شود. این دسر را معمولاً بعد از پختن و خنک شدن با انواع سس، میوه یا کارامل تزئین می‌کنند.

بخوانید: طرز تهیه پاناکوتا شکلاتی

موس شکلات

موس شکلات

ایتالیایی‌ها و فرانسوی‌ها معمولاً در زمینه دسر پیشرو هستند. موس (Mousse) یکی دیگر از انواع دسرهای شکلاتی و محبوب فرانسوی‌ها است. نکته جالبی که در مورد این دسرها وجود دارد، شما می‌توانید با اضافه کردن طعم‌های مختلف، دسرهای جدیدی را خلق کنید. موس شکلات تقریباً محبوب‌ترین در نوع خود است. شکلات تخته‌ای و تلخ بهترین نوع شکلات در درست کردن این دسر است که پس از آب کردن آن‌ها، کره، شیر، تخم مرغ و وانیل کم کم به آن اضافه می‌شوند.

شکلات داغ خامه‌ای

شکلات داغ خامه‌ای

شکلات داغ یا Hot Chocolate یکی از نوشیدنی‌های محبوب و لذیذ در نزد اکثر مردم دنیاست. همانطور که از نام این نوشیدی گرم مشخص است، هات چاکلت از شیر، شکلات و کاکائو تشکیل شده است که در نهایت با خامه تزئین می‌شود. شکلات فواید بسیاری برای سلامتی دارد. بر اساس تحقیقات انجام شده توسط محققان، ثابت شده است نوشیدن روزی دولیوان شکلات داغ بدون شکر، جریان خون در مغز را افزایش می‌دهد.

پنکیک شکلاتی

پنکیک شکلاتی

برخی دسرها هستند که به طور معمول در وعده صبحانه سرو می‌شوند. پنکیک یا Pancake یک کیک نازک که درون تابه طبخ می‌شود. پنکیک شکلاتی با دارا بودن مقدار بالایی شکلات شیرین یا تلخ، یکی از خوشمزه‌ترین‌ها در نوع خود است. پنکیک شکلاتی از شیر، شکلات، تخم مرغ و کره در تابه پخته می‌شود. در فرهنگ آشپزی کشورهای مختلف، پنکیک معمولاً در وعده صبحانه یا به عنوان یک میان وعده مقوی سر می‌شود.

بخوانید: طرز تهیه پنکیک شکلاتی

کیک خیس شکلاتی
کیک خیس شکلاتی

یکی از خوشمزه‌ترین کیک‌ها و شیرینی‌های دنیا بدون شک کیک خیس شکلاتی می‎باشد. کیک خیس شکلاتی یا Wetcake، یکی از کیک‌های بسیار خوشمزه، دارای بافت نرمی می‌باشد که به راحتی در دهان آب می‌شود. مرطوب بودن موجود در آن دلچسبی و حس خوب خوردن این کیک را چند برابر می‌کند. کیک خیس شکلاتی معمولا از شکر، شیر، تخم مرغ، سس شکلات، پودر کاکائو و آرد تهیه شده و پس از پخت همراه سس تزئین می‌شود.

سوفله شکلاتی

سوفله شکلاتی

یکی دیگر از انواع دسرهای شکلاتی سوفله نام دارد. سوفله یا Souffle در واقع نوعی کیک سبک و فرانسوی است. واژه Souffle از یک فعل فرانسوی مشتق می‌شود و به معنای پف کردن است. این دسر خوشمزه انواع مختلفی دارد. یکی از انواع آن، سوفله شکلاتی است که با ترکیب تخم مرغ و شکلات آماده می‌شود. هر سوفله از یک کرم پاتیسیر یا سسی که از خامه و سفیده تخم مرغ زده شده که به عنوان عامل پف آمدن کیک هنگام پخت، تهیه می‌شود.

ترافل شکلاتی

ترافل شکلاتی

ترافل شکلاتی یا Truffle یکی از انواع دسرهای شکلاتی خوشمزه و بامزه هستند که از شکلات آب شده تهیه می‌شوند. این توپ‌های شکلاتی کوچک، ترکیبی از شکلات آب شده و خامه هستند که داخل پودر نارگیل، آجیل شور و یا شکلات مایع غلت داده می‌شوند.

کیک بروانی شکلاتی

کیک بروانی شکلاتی

بروانی یا Brownie نوعی کیک لذیذ آمریکایی است که در قرن ۱۹ در شیکاگو طراحی شده است. مقدار آردی که در این نوع کیک استفاده می‌شود از سایر کیک‌ها کم‌تر بوده و از لحاظ لطافت، بافت آن بین کیک و بیسکوییت است. در ترکیب این کیک از گردو، بادام و سایر مغز‌ها استفاده می‌شود.

بخوانید: طرز تهیه کیک بروانی شکلاتی

در این مقاله با ۱۰ نوع دسر محبوب از انواع دسرهای شکلاتی آشنا شدید که پایه و اساس پخت آ‌ن‌ها شکلات و کاکائو بود. بهتر است شکلات را به عنوان یک ماده سالم و خوشمزه وارد برنامه غذایی خود کنید. همچنین شکلات را می‌توانید به عنوان یک هدیه خاص برای عزیزان در نظر بگیرید.
شکلات سفارشی شوکوبرند یک پیشنهاد لوکس و تازه به عنوان هدیه در جشن‌ها و مناسب‌های مختلف می‌باشد. بسیار خرسندیم که با شوکوبرند همراه بودید، پیشنهاد می‌کنیم محصولات شوکوبرند در قسمت گالری تصاویر مشاهده کرده و جهت سفارش شکلات تبلیغاتی و سفارشی خود، همین حالا اقدام فرمائید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *