شکلات

شکلات سفید چیست

شکلات سفید چیست

آیا به دنبال شکلات خاصی هستید؟ شکلات سفید را امتحان کنید! شکلات سفید چیست و چگونه درست می‌شود؟ شاید برایتان جالب باشد که این محصول اصلاً حاوی کاکائو نبوده و به همین دلیل دارای رنگ سفید خالص است. کره کاکائو مهم‌ترین اجزای تشکیل دهنده شکلات سفید به حساب می‌آید. این شکلات با ویژگی‌های منحصر به فردی مانند رنگ خاص و بافت نرم و لطیفش، توجه بسیاری را به خود جلب می‌کند. برای آشنایی بیش‌تر با دنیای شکلات سفید با ما همراه شوید.

طراحی لوگو روی شکلات

شکلات سفید چیست؟

شکلات سفید یکی از انواع شکلات است که البته طعم ملایم‌تر و شیرین‌تری نسبت به دیگر شکلات‌ها دارد. به دیدگاه برخی از صاحب نظران شکلات سفید نباید به عنوان شکلات شناخته شود؛ چرا که هیچ مقداری از پودر کاکائو را درون خود ندارد. با این وجود چون از کره کاکائو تشکیل شده و روند تولیدی مشابه به شکلات دارد، همچنان به عنوان شکلات شناخته می‌شود.

مواد تشکیل دهنده شکلات سفید عبارتند از:

  • کره کاکائو: کره کاکائو به عنوان جزء اصلی شکلات سفید، از دانه‌های کاکائو حاصل می‌شود. بافت نرم و صاف شکلات سفید به خاطر کره کاکائو است.
  • شکر: شیرینی شکلات سفید به واسطه شکر تامین می‌شود. با اینکه میزان شکر استفاده شده در شکلات‌های سفید متفاوت است اما به طور کلی شکلات سفید به مراتب از سایر شکلات‌ها شیرین‌تر است.
  • شیر خشک: شیر خشک می‌تواند بافت شکلات سفید را نرم‌تر و طعم آن را ملایم‌تر کند.
  • لسیتین: لسیتین یک امولسیفایر است یعنی باعث می‌شود تا مواد شکلات سفید بهتر با هم مخلوط شوند و ترکیب کاملاً یکنواختی به وجود آید.
  • وانیل: وانیل همواره به دلیل عطر و طعم دلپذیر در بسیاری از خوراکی‌ها از جمله شکلات سفید به کار برده می‌شود.

البته برای افزایش تنوع در طعم شکلات سفید از افزودنی‌های دیگری نیز استفاده می‌شود. ریز دانه‌هایی مثل بادام، فندق و پسته، میوه‌هایی مانند توت فرنگی، بلوبری و انار، نمک و عطرهای مصنوعی از پرکاربردترین افزودنی‌های شکلات سفید هستند.

شکلات سفید چگونه درست می‌شود؟

تهیه شکلات سفید خانگی

روند تولید شکلات سفید به این گونه است:

  • استخراج کره کاکائو: دانه‌های کاکائو پس از برداشت وارد مرحله تخمیر و خشک شدن می‌شوند تا میزان تلخی کاهش پیدا کند. دانه‌ها آسیاب شده تا به شکل خمیر در بیایند. در نهایت به خمیر کاکائو فشار وارد می‌شود تا کره کاکائو از آن خارج شود.
  • تهیه مخلوط شکلات سفید: در این مرحله کره را گرم و شکر و شیر خشک را به آن اضافه می‌کنند. برای بهبود طعم شکلات وانیل را به کره می‌افزایند. لسیتین در مرحله پایانی اضافه می‌شود تا اجزا به خوبی با هم ترکیب شوند.
  • قالب گیری و خنک سازی: مایع حاصل شده را در قالب‌های مخصوص ریخته و در محیطی کنترل شده اقدام به خنک سازی شکلات‌ها می‌کنند.
  • بسته بندی: با سفت شدن مایع، شکلات‌ها را از قالب خارج و در بسته بندی‌های گوناگون روانه بازار می‌کنند.

فواید شکلات سفید

در بخش قبل درمورد این که شکلات سفید چیست و چگونه درست می‌شود توضیح دادیم،حال جالب است بدانید که فواید شکلات سفید شامل منبع آنتی اکسیدان، افزایش انرژی، بهبود خلق و خو، حفاظت از پوست و بهبود حافظه می‌شود. از آنجایی که شیرینی شکلات سفید زیاد است، باید به مصرف آن توجه نمایید زیرا مصرف بی رویه آن منجر به افزایش وزن و سایر مشکلات سلامتی می‌شود. همچنین شکلات سفید زمانی مفید واقع می‌شود که مواد اولیه آن با کیفیت و فاقد مواد مصنوعی باشند.

تهیه شکلات سفید خانگی

حالا که متوجه شدید شکلات سفید چیست و چگونه درست می‌شود؟ می‌توانید به روش خانگی هم آن را درست کنید. برای تهیه شکلات سفید به ۲۵۰ گرم کره کاکائو، ۵۰ گرم شیر خشک، نصف قاشق جای خوری وانیل، ۱۵۰ گرم شکر و ¼ قاشق چای خوری وانیل نیاز دارید. مراحل تهیه شکلات خانگی:

  • کره کاکائو را به قطعات کوچک‌تری تقسیم کنید و سپس به روش بن ماری ذوب کنید.
  • پس از اینکه کره کاملاً ذوب شد، شکر و شیر خشک را اضافه کنید و با هم زن برقی به آرامی هم بزنید. هنگامی که مایع کاملاً یکدست شد، وانیل و لسیتین را نیز اضافه کنید و هم بزنید.
  • اکنون مایع را در ظروف سیلیکونی یا پلاستیکی بریزید و در یخچال بگذارید. حداقل ۲ الی ۳ ساعت برای سفت شدن شکلات زمان لازم است.
  • پس از اینکه مایع کاملاً سفت شد، می‌توانید شکلات خود را از قالب خارج کنید و به دلخواه برش بزنید یا تزئین کنید.

آشنایی با خدمات شوکوبرندز

حال که متوجه شدید شکلات سفید چیست و چگونه درست می‌شود، محصولات شکلاتی شوکوبرندز در کنار شماست. مجموعه شوکوبرندز یکی از برندهای معروف شکلات شخصی سازی شده  است که همواره در تلاش بوده تا با ایجاد بستری مناسب بتواند گامی در ارائه محصولات با کیفیت، صرفه جویی در زمان مشتریان خود و تنوع محصولات شکلاتی بردارد. شما می‌توانید در کنار شکلات، اقلام دیگری چون قهوه، دمنوش، میوه خشک، آجیل و … را به کار ببرید و یک باکس کامل برای پذیرایی یا هدیه دادن داشته باشید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *